Подать объявление

Закон о риэлторской деятельности

03 март 2012 08:33
Аналіз регуляторного впливу
до проекту Закону України
«Про особливості провадження ріелторської діяльності»

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проект Закону розроблено на виконання пункту 7 доручення Кабінету Міністрів України від 03.12.11 № 57523/1/1-11 до доручення Президента України В. Януковича від 29.11.11 № 1-1/2813.
Розробка проекту Закону зумовлена необхідністю врегулювання проблемних питань провадження господарської діяльності. Зокрема це стосується внесення змін у облікових даних платника податків та зміни податкової адреси платника податків.
Відсутність належного законодавчого регулювання ріелторської діяльності, як окремого виду господарської діяльності, щодо надання сторонам правочинів з нерухомістю послуг, пов'язаних з укладанням та виконанням таких правочинів, призводить до того, що досить часто ріелторською діяльністю займаються, так звані "сірі" ріелтори, що діють напівлегально.
Крім того, непоодинокими є випадки присутності на ринку "чорних" маклерів, головним завданням яких є не надання клієнтам ріелторських послуг, а пряме шахрайство.
Все це негативно відбивається, як на рівні захисту прав та законних інтересів споживачів ріелторських послуг, так і в цілому на інвестиційному кліматі в Україні на ринку нерухомості.

2. Цілі державного регулювання
Метою проекту Закону є визначення правових засад здійснення ріелторської діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи захисту прав споживачів ріелторських послуг, забезпечення належного рівня професійної діяльності учасників ринку ріелторських послуг.

3. Визначення альтернативних способів досягнення зазначених цілей та аргументи щодо переваги обраного способу

Досягнути мети регуляторного акта можливо шляхом розробки окремого Закону, який визначатиме:

1. поняття "ріелторська діяльність", "ріелтор", "суб'єкт ріелторської діяльності", "споживач ріелторських послуг";

2. професійні вимоги до ріелторів;

3. загальні засади державного регулювання у сфері ріелторської діяльності та саморегулювання ріелторської діяльності;

4. права та обов'язки суб'єктів ріелторської діяльності і споживачів ріелторських послуг;

5. види ріелторської діяльності;

6. істотні положення договору про надання ріелторських послуг;

7. максимальний розмір та порядок оплати ріелторських послуг;

8. відповідальність за порушення законодавства про ріелторську діяльність.

Інших альтернативних способів досягнення мети проекту Закону немає.


4. Механізм, який застосовується для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Розв’язання проблемних питань відбувається у спосіб розробки проекту Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності».

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акту

Прийняття проекту Закону дозволить забезпечити:
- ефективне функціонування ринку нерухомості шляхом чіткого визначення прав та обов‘язків ріелторів та суб‘єктів ріелторської діяльності, порядку їх допуску до зайняття цією діяльністю, створення системи професійних стандартів у цій сфері;
- належне регулювання ріелторської діяльності шляхом поєднання її державного регулювання та професійного самоврядування ріелторів;
- підвищення рівня захисту прав та законних інтересів споживачів ріелторських послуг, якими є як власники нерухомості, так і її покупці та зменшення кількості зловживань у цій сфері;
- покращення інвестиційної привабливості України за рахунок забезпечення прозорості ринку нерухомості та підвищення якості ріелторських послуг.

6. Очікувані результати прийняття акта


Сфера інтересів держави
Систематизація та законодавче закріплення ріелторської діяльності

Сфера інтересів суб’єктів господарювання
Усунення недобросовісної конкуренції та встановлення загальних правил ріелторської діяльності.
Витрати пов’язані з організацією ріелторської діяльності

Сфера інтересів громадян
Захист інтересів як споживачів ріелторських послуг при купівлі-продажу нерухомості


Прийняття Закону України «Про особливості провадження ріелторської діяльності» дозволить підвищити рівень захисту прав та законних інтересів споживачів ріелторських послуг, якими є як власники нерухомості, так і її покупці та зменшення кількості зловживань у цій сфері.

7. Строки дії акта
Зазначений регуляторний акт набирає чинності з дати його опублікування та строк дії акта не обмежується у часі.

8. Показники результативності акта
1. Проект розроблено з метою вдосконалення механізму надання ріелторських послуг.
2. Коло суб’єктів господарювання на яких поширюватиметься дія акта, є суб’єкти господарювання, які надають ріелторські послуги.
3. Збільшення розміру коштів та часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта, не передбачається.
4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній, оскільки для інформування суб’єктів господарювання з основних положень акта зазначений акт розміщено на офіційному веб-сайті Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.
5. Додаткових надходжень до бюджету від впровадження проекту нормативного акта не передбачається.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результатів

Базове та повторне відстеження результативності зазначеного акту здійснюється відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження результативності проекту регуляторного акту здійснюється до дня набрання ним чинності.
Метод проведення відстеження результативності – соціологічний. Для участі в соціологічному опитуванні будуть залучені суб’єкти господарювання – платники податку, на яких поширюється дія цього регуляторного акта.
В подальшому, оцінка результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом проведення повторного та періодичних відстежень.
Повторне відстеження результативності нормативно-правового акта здійснюватиметься через рік від дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років.


Директор департаменту
державної регуляторної
політики Мінекономрозвитку Г.М. Яцишина
05 март 2012 12:34
Создание еще одной кормушки!!!!!!!!!!
05 март 2012 13:58
Платят за нее риэлторы. Выгодно по идее всем. Нормально.
06 март 2012 19:44
Несколько крупных агентств, просто хотят монополизировать, подмять под себя весь бизнес! Читаю закон, а там написано, что риэлтором может быть человек, только с высшим образованием. А среди риэлторов 80% его и не имеют. Т.е. в один момент десятки тысяч небольших агенств просто рухнут. Где набрать армию риэлотов с ВО? Идем далее. Оказывается согласно Закона, выдавать лицензии, как раз и будут представители этих крупных агентств, которые якобы создадут некую общественную организацию. Т.е. создаётся каста избранных, которые по своему усмотрению будут казнить и миловать. На практике это будет выглядеть так, что по всей Украине будут открываться филиалы этих монстров, которые просто займут весь освободившийся рынок. Все остальные уйдут в подполье. Собственно, всё останется как есть, агентства сменят вывеску и будут называться консультационными центрами им т.п., и тогда уж не будет даже элементарного порядка и контроля. Господа разработчики закона! Подпольный бизнес - это и есть ваше понимание порядка на рынке недвижимости?
07 март 2012 11:36

надеюсь, это взбодрит риэлторов : //news.mail.ru/inworld/ukraina/economics /8291419/?frommail=1

07 март 2012 14:10
Цитата "Menoy":
Несколько крупных агентств, просто хотят монополизировать, подмять под себя весь бизнес! Читаю закон, а там написано, что риэлтором может быть человек, только с высшим образованием. А среди риэлторов 80% его и не имеют. Т.е. в один момент десятки тысяч небольших агенств просто рухнут. Где набрать армию риэлотов с ВО?


Не рухнут. На западе такая-же история - нужна лицензия. В результате, все, кто ее не может получить идут в помощники к тому, у кого она есть. И все свои сделки проводят через него.
Такой результат Закона действительно будет.


Цитата "Menoy":
Идем далее. Оказывается согласно Закона, выдавать лицензии, как раз и будут представители этих крупных агентств, которые якобы создадут некую общественную организацию. Т.е. создаётся каста избранных, которые по своему усмотрению будут казнить и миловать. На практике это будет выглядеть так, что по всей Украине будут открываться филиалы этих монстров, которые просто займут весь освободившийся рынок.


Согласно закона 50% в приемной комиссии займут сотрудники ФГИУ 50% представители саморегулируемых организаций. Тупо валить вас на экзамене не прилично. Вы же и в суд подать можете.... Да и сдать экзамен практикующему риэлтору не составит никакого труда.
07 дек 2012 16:07

Виталий, Вы оптимист. Я имею сертификаты оценщика практически по всем направлениям (кроме произведений искусства). Опыт работы в недвижимости 19 лет, в оценке 14. По каждому направлению раз в 2 года прохожу курсы повышения квалификации - официальный отъем бабла у оценщиков. В конце курсов экзамены. Никакой практический опыт работы не помогает на них отвечать. Цель ребят, которые их составляли - переэкзаменовка за очередную порцию денег. С следующего года ФГИ переделал вопросы по недвижимости, сменил состав комиссии. Очень большие перспективы многих не здать этот экзамен. Думается, что либо чистят рынок для себя, либо будут брать взятки за успешную сдачу.Если кому интересно https://www.test-ocenka.com.ua/может почитать вопросы.
К чему это я? Думаю, что с риэлторами будет та же ситуация, тем более и авторы те же.
Вся эта котовасия с законом была затеяна еще в году 95. Тогда некто Каплий создал АСНУ и двигал закон. После ного было, на сколько я помню, 5-6 попыток. Все кто двигали этот закон считали, что именно они будут раздавать медали, погоны, сертификаты. Нынешняя власть, являясь "послідовною", думаю, все же закон примет и настанет "стабильность"

Всі звіти про надійність новобудов безкоштовно
Обирайте новобудову в каталозі Білдконтролю та отримуйте звіт про її надійність. Це корисно.
Подробнее
Всі звіти про надійність новобудов безкоштовно
Обирайте новобудову в каталозі Білдконтролю та отримуйте звіт про її надійність. Це корисно.
Подробнее