Подать объявление

Невозможность оформления сделок с земельными участками

21 янв 2013 13:00

Обращение направлено на то, что бы Минюст позволил оформление сделок по выпискам с поземельной книги вместо извлечений из ДЗК, как того требует законодательство
ЗВЕРНЕННЯ АФНУ ДО МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

Вих. № 008
Від «18» січня 2013 року
Міністерство юстиції України
Стосовно отримання витягу з Державного земельного кадастру
Асоціація фахівців з нерухомості (рієлторів) України (далі - АФНУ), отримавши численні звернення від своїх членів про неможливість отримання витягу з Державного земельного кадастру, звертається з цим листом відповідно до положень підпункту 29 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого указом Президента України від 0604.2011 року № 395/2011, який відносить до завдань Міністерства юстиції України надання роз'яснення з питань, пов'язаних із діяльністю Мін'юсту України, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також стосовно актів, які ним видаються.

Починаючи з 2013 року при оформленні у нотаріусів правочинів, що стосуються земельних ділянок та здійсненні нотаріусами державної реєстрації прав на земельні ділянки за новим порядком у членів АФНУ та їх клієнтів виникають труднощі. Такі труднощі викликані неможливістю виконати вимоги Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабміну від 22.06.2011 № 703 (далі - Порядок № 703). Зокрема, для проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку вимагається надання витягу з Державного земельного кадастру (наприклад, п. 33, 34, 46, 74 Порядку № 703).

В силу положень ст. 38 Закону України «Про державний земельний кадастр» при здійсненні нотаріальних дій видача витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку здійснюється нотаріусами, які мають до нього доступ.

На практиці виявилось, що нотаріуси не мають можливості з технічних причин отримати повноцінний витяг з електронної системи Державного земельного кадастру (далі - ДЗК). У таких випадках власникам земельних ділянок пропонується звернутись до органів земельних ресурсів за отриманням витягу з ДЗК.

В свою чергу територіальні органи земельних ресурсів видають лише витяги із Поземельної книги, які видавались і раніше згідно з Порядком ведення Поземельної книги, затвердженим постановою Кабміну від 09.09.2009 р. № 1021, пояснюючи про неможливість видачі документу з назвою «витяг з Державного земельного кадастру». За своїм змістом обидва витяги тотожні.

Отже, нотаріуси вимушені відмовляти у вчиненні нотаріальних дій, пов'язаних з правочинами, що стосуються земельних ділянок, оскільки «витяг з Поземельної книги» не є тотожним «витягу з Державного земельного кадастру», надання якого є обов'язковим згідно з Порядком № 703.

У зв'язку з наведеним вище Асоціація фахівців з нерухомості України просить Міністерство юстиції України надати роз'яснення з наступних питань:

- чи є тотожними за змістом та своєю правовою суттю «витяг з Поземельної книги» та «витяг з Державного земельного кадастру»;

- чи є правомірним, тимчасово, до усунення технічних проблем в електронній системі ДЗК, проведення нотаріусами державної реєстрації прав на земельні ділянки на підставі «витягів з Поземельної книги», які наразі видаються органами земельних ресурсів.

З повагою,
Президент АФНУ С.А. Злидень

Первоисточник

21 янв 2013 13:31
"Покращення" наступает! :lol:
30 янв 2013 09:41

23.01.2013 | 17:54
Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ

Прем’єр-міністр Микола Азаров доручив Міністерству юстиції та Державній службі з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва перевірити роботу нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Відповідне доручення Микола Азаров дав під час засідання Кабінету Міністрів 23 січня 2013 року у відповідь на інформацію про черги та повільну роботу деяких центрів реєстрації.
Зокрема, Глава Уряду доручив заступникові Міністра юстиції Дмитру Вороні та Голові Держпідприємництва Михайлу Бродському з виїздом на місце перевірити роботу реєстраційної служби головного управління юстиції в м. Києві.
Прем’єр-міністр наголосив на необхідності організувати роботу нової системи реєстрації так, аби громадяни могли отримати відповідну послугу максимально швидко та просто. Зокрема, Микола Азаров акцентував на потребі забезпечити режим роботи центрів реєстрації таким чином, аби уникати виникнення черг.
Микола Азаров доручив після вивчення питання організації роботи нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень доповісти про результати на наступному засіданні Кабінету Міністрів.
Як відомо, нова система почала працювати з 1 січня 2013 року. Серед її переваг - скорочення кількості інстанцій та переліку документів, які включені в процес реєстрації, а також створення Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
На сьогодні працює 583 територіальних відділення Державної реєстраційної служби. Послуги на реєстрацію прав на нерухоме майно надають також 6 835 нотаріусів, які підключені до Державного реєстру речових прав.
Сайт кабмина

Всі звіти про надійність новобудов безкоштовно
Обирайте новобудову в каталозі Білдконтролю та отримуйте звіт про її надійність. Це корисно.
Подробнее
Реестр инвесторов на форуме Домика
Кнопка добавления в реестр расположена вверху каждой темы ЖК на форуме. Следите за продажами сами!
Подробнее